Σάββατο 11 Ιουνίου 2022

Δευτέρα 13/6/2022 - Τετάρτη 15/6/2022 | Πίτσα Γλυκόριζα


ΗΠΑ (2021) | Διάρκεια: 133' | Σκηνοθεσία / Σενάριο : Πολ Τόμας Αντερσον | Πρωταγωνιστούν: Αλάνα Χάιμ, Κούπερ Χόφμαν, Σον Πεν, Τομ Γουέιτς, Μπράντλεϊ Κούπερ, Μπένι Σάφντι

H ιστορία διαδραματίζεται στην καρδιά μιας άγριας και γόνιμης πολιτισμικά και κοινωνικά εποχής για την Αμερική και στην αυγή της τελευταίας δεκαετίας που δημιούργησε γνήσια ρομαντικές γενιές. Η αναπτυσσόμενη βιομηχανία του θεάματος στη δεκαετία του ‘70, η αβεβαιότητα της νέας γενιάς που δεν πρόλαβε τον συναισθηματικό αντίκτυπο της δεκαετίας του ’60 και η καπιταλιστική υπόσχεση του Αμερικάνικου ονείρου, καθορίζουν δομικά ένα σπάνιας ομορφιάς ειδύλλιο που θρέφεται από την ακεραιότητα της συναισθηματικής ευφυΐας των ηρώων.
Η Αλάνα αρχικά αντιμετωπίζει με τρυφερή καχυποψία τον Κούπερ αλλά  ένα κάλεσμα για casting στη Νέα Υόρκη όπου αναζητούνται ταλαντούχα παιδιά θα αποτελέσει αφορμή για να ταξιδέψουν μαζί οι δύο ήρωες της ιστορίας και να ξεκινήσουν μια πλατωνική σχέση που θα περάσει δια πυρός και σιδήρου προκειμένου να μετασχηματιστεί σε κάτι υποσχόμενο και λαμπερό. Ο Γκάρι κατά βάθος είναι ένας γεννημένος επιχειρηματίας που ψάχνει την «μεγάλη ιδέα» που θα τον κάνει πλούσιο και η Αλάνα παρατηρεί με προστατευτικότητα και θαυμασμό τις αγωνίες του φιλόδοξου φίλου της, ο οποίος έχει αγνό βλέμμα και κυρίως καθαρή καρδιά.
Η Αλάνα φιλοδοξεί να προσδιοριστεί σαν νέα και ανεξάρτητη γυναίκα πέρα από τα όρια της κοινωνίας στην οποία ζει και προσπαθεί να ξεφύγει από την δουλειά ρουτίνας που έχει στο πλευρό ενός επαγγελματία φωτογράφου. Την ηρωίδα υποδύεται η Αλάνα Χάιμ, το βασικό μέλος του pop/soft rock συγκροτήματος των Haim, το οποίο έχει μαζί με τις δυο αδερφές της.
Ο Γκάρι είναι ένα παιδί που έχει εμφανιστεί στην τηλεόραση και διαθέτει αρκετό σθένος και ωριμότητα ώστε να μπορεί να διεκδικήσει με περισσή αυτοπεποίθηση το ενδιαφέρον της Αλάνα. Τον Γκάρι υποδύεται ο Κούπερ Χόφμαν, ο γιός του αδικοχαμένου ηθοποιού Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Ο Πολ Τόμας Άντερσον έχει συνεργαστεί σε παλιότερες του με τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, επομένως η σκυτάλη στον γιό του σπουδαίου ηθοποιού είναι πολύ «προσωπική» και φορτισμένη συναισθηματικά υπόθεση για τον ίδιο.
Η νέα ταινία ενός από τους συνεπέστερους και πιο συναρπαστικούς κινηματογραφιστές της γενιάς του, είναι στην ουσία της μια γλαφυρή αναπαράσταση αναμνήσεων και ταυτόχρονα ένα γλυκόπικρο ερωτικό γράμμα στα σκιρτήματα μιας γενιάς που δεν μπορούσε να διαχειριστεί την τεράστια πολιτισμική κληρονομιά που πέρασε στα χέρια της.
"Αυτή είναι μια σπουδαία ταινία για τη διαδρομή του συναισθήματος και την παρατεταμένη περιπέτεια της ενηλικίωσης στην ουσία της, έμπλεη ανθρώπινης παρατήρησης και κινηματογραφικών αναφορών."
 - Lifo.gr
"Ο Πολ Τόμας Αντερσον δεν κάνει μια ρομαντική κομεντί «μόνο». Κάνει μια ερωτική ταινία για τη μεγάλη του αγάπη, την αμερικανική κουλτούρα, αυτή τη φορά πριν το hangover, όταν τίποτε δεν ήταν αθώο αλλά όλα ήταν πιθανά. Μελαγχολική, επειδή κι εκείνος και το κοινό του γνωρίζουν αυτό το, καθοριστικό, «μετά»." - Flix.gr
Δευτέρα 13/6/2022 - Τετάρτη 15/6/2022
Ώρα προβολής 21:00 & 23:30
Γενική Είσοδος 5€
Δημοτικός Θερινός Κινηματογράφος Cine "Πετρούπολις"
25ης Μαρτίου 168, Πετρούπολη 
Δείτε ακόμη:

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022

Κριτική ταινίας: Το Γεγονός/ L’Événement | EDITORIAL



Σκηνοθεσία: Οντρέ Ντιγουάν,  με την Αναμαρία Βαρτολομέι

"Ήθελα να σεβαστώ το βιβλίο, αλλά και να βρω τη δική μου θέση σε αυτό. Αρχικά, περάσαμε μια μέρα μαζί με την συγγραφέα Ανί Ερνό, (πάνω στο βιβλίο της οποίας είναι βασισμένο το σενάριο της ταινίας) κατά τη διάρκεια της οποίας η Ανί συμφώνησε να με πάει πίσω σε αυτές τις τρεις μέρες και να ρίξει φως σε ορισμένα «τυφλά» σημεία του κειμένου. Αυτό με βοήθησε να έχω μια πιο ξεκάθαρη εικόνα του πολιτικού πλαισίου και να καταλάβω τον φόβο που καταλάμβανε τις γυναίκες από τη στιγμή που έπαιρναν την απόφασή τους. Έπειτα της ζήτησα να διαβάσει το σενάριο σε διάφορα στάδια. Με βοήθησε να βρω την πιο ειλικρινή προσέγγιση. Τέλος, λίγο πριν το γύρισμα, μου έστειλε μια φράση του Τσέχωφ: «Να είσαι ακριβής, τα υπόλοιπα θα έρθουν εν ευθέτω χρόνω". – Οντρέ Ντιγουά (Σκηνοθέτιδα της ταινίας «Το γεγονός»)

Και η Ντιγουά ακολούθησε κατά γράμμα αυτή την ακρίβεια. Αυτή την ακρίβεια που χαρακτηρίζει το βιβλίο της Ερνό, «Το γεγονός» . Ένα βιβλίο που αξίζει να διαβαστεί γιατί δεν καταγράφει απλά το γεγονός που συνέβη στην ίδια την συγγραφέα (είναι αυτοβιογραφικό) αλλά περιγράφει με ένα ιδιαίτερο λογοτεχνικό ύφος, χρησιμοποιώντας πολλά μέσα, όπως την αναζήτηση και την παρατήρηση της λεπτομέρειας, τη χρήση ενός περιγραφικού παρελθόντος, την ανάλυση των γεγονότων, εκφράζοντας όπως γράφει η ίδια στο βιβλίο της, την αφόρητη βραδύτητα ενός χρόνου ο οποίος μεγάλωνε δίχως να προχωρά, ακριβώς όπως ο χρόνος των ονείρων. 

Στην ταινία, παρακολουθούμε την Αν (Αναμαρία Βαρτολομέι) μια έξυπνη και επιμελή νεαρή φοιτήτρια, να της συμβαίνει αυτό που όλα τα κορίτσια εκείνης της εποχής φοβόντουσαν περισσότερο. Πάσχει «από εκείνη την ασθένεια που πλήττει μόνο γυναίκες και τις μεταμορφώνει σε νοικοκυρές» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στον καθηγητή της , όταν εκείνος παρατηρώντας τη μειωμένη απόδοση της στα μαθήματα του Πανεπιστημίου τη ρωτά τι της συμβαίνει. Οι σπουδές και το μέλλον της Αν απειλούνται από μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Στη Γαλλία του 1963 ωστόσο, η άμβλωση είναι παράνομη, επικίνδυνη και επώδυνη, και κανείς δεν βοηθά την φοβισμένη Αν να διακόψει την εγκυμοσύνη της. Στο άκουσμα και μόνο της λέξης «έγκυος» οι φίλες και οι φίλοι της, τρομοκρατούνται. Και στην προκειμένη το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η Αν, είναι ο φόβος των άλλων. Της αρκεί ο δικός της. Στα βλέμματα άλλων, συναντά την απαξίωση, την προσβολή, ενδεχομένως και τη ζήλια. Γιατί η Αν κινείται σύμφωνα με τις επιθυμίες της, τις επιθυμίες του σώματος και της ψυχής αψηφώντας τους νόμους που μπαίνουν εμπόδιο σε αυτές τις επιθυμίες και αυτό προκαλεί τον φθόνο. 

Η Αν προέρχεται από μία φτωχή οικογένεια που κάνει τα πάντα προκειμένου το παιδί τους να ξεφύγει από τη φτώχεια και να μην καταλήξει να δουλεύει στο εργοστάσιο της περιοχής. Στην χαρισματική Αν βλέπουν τις δικές τους επιθυμίες και όνειρα να πραγματώνονται. Όμως και η ίδια η Αν θέλει πολύ μέσα της να ασχοληθεί με την λογοτεχνία που τόσο αγαπά και να γίνει κάποια στιγμή συγγραφέας. Νιώθοντας αποκλεισμένη από όλους και όλα αποφασίζει να πάρει τη ζωή της στα χέρια της και με κάθε ρίσκο να οδηγηθεί προς την απόφασή της που στην πραγματικότητα έχει να κάνει με την αυτοδιάθεση του σώματός της και την προσωπική της απελευθέρωση.

Αποφεύγοντας τους λυρισμούς της οργής και της οδύνης, των προσβολών, της μοναξιάς, της απαξίωσης, της ταξικής διάκρισης που βιώνει έντονα η ηρωίδα μας, η Ντιγουά παραμένοντας πιστή στο βιβλίο της Ερνό, καταγράφει σκληρά και λιτά τον αγώνα της Αν να φέρει σε πέρας την εξαρχής ειλημμένη απόφαση της, να ξεφορτωθεί τη ζωή που κυοφορεί και που θα της στερήσει τη δική της ζωή, τα δικά της όνειρα, τη δική της ελευθερία. Και σήμερα που η έκτρωση δεν είναι πια κάτι το απαγορευμένο, αποτυπώνεται στον κινηματογράφο το γεγονός της απόφασης της έκτρωσης σε μια εποχή που ήταν παράνομη, προκειμένου να αναδειχθεί διαχρονικά το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης και ο αγώνας που κάθε φορά δίνεται από το άτομο σε όλες τις εποχές, σχετικά με το πώς μπορείς να διεκδικήσεις την ελευθερία σου μέσα σε περιβάλλοντα που πάντα ο νόμος βρίσκεται εκεί για να σου την στερεί. Γιατί πάντα σε όλες τις κοινωνίες ανακύπτουν παρόμοια ζητήματα που έχουν να κάνουν με την διαχείριση του σώματός μας, την ηθική, τη ζωή, τον θάνατο, το απαγορευμένο, τον νόμο. Τον νόμο που διαχρονικά, όπως επισημαίνει η συγγραφέας στο βιβλίο της, οι άνθρωποι κρίνουν σύμφωνα με αυτόν, αλλά αποφεύγουν να κρίνουν αυτόν. Και πάντα ανακύπτει το ζήτημα του κατά πόσο η στάση μας απέναντι σε όλα αυτά φιλτράρεται μέσα από το σώμα μας, τις αισθήσεις μας, τις προσωπικές μας ανάγκες και σκέψεις και κατά πόσο οι αποφάσεις που τελικά παίρνουμε λαμβάνουν υπόψη όλα αυτά ή τελικά ενδίδουμε στις επιταγές των εκάστοτε κανόνων και φορμών. 

Και βιβλίο και ταινία διεισδύουν στο βάθος της ανθρώπινης ψυχής με έναν οικουμενικό, θαρραλέο και σκληρό συνάμα τρόπο. Η δεύτερη δε, σκηνοθετείται με απόλυτο σεβασμό προς το πρώτο. Η ταινία απέσπασε το Χρυσό Λιοντάρι και το βραβείο των κριτικών στο Φεστιβάλ Βενετίας. 

Και τα δύο, ταινία (προβάλλεται στους κινηματογράφους) και βιβλίο τα συνιστώ ανεπιφύλακτα!

Δείτε το στο Cine "Πετρούπολις" >>

--------------------------------

Καλλίτσα Βλάχου
Μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης Πετρούπολης. Είναι εκπαιδευτικός. Τον ελεύθερο χρόνο της διαβάζει, βλέπει ταινίες, και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Τον υπόλοιπο ελάχιστο ελεύθερο χρόνο της, απλά προσπαθεί να διατηρεί την ψυχραιμία της…


Δείτε ακόμη:

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022

Πέμπτη 9/6/2022 - Κυριακή 12/6/2022 | Top Gun: Maverick

 

ΗΠΑ (2022) | Διάρκεια: 132' | Σκηνοθεσία: Τζόζεφ Κοζίνσκι | Πρωταγωνιστούν: Τομ Κρουζ, Τζένιφερ Κόνελι, Βαλ Κίλμερ, Τζον Χαμ, Μάιλς Τέλερ
Με περισσότερα από τριάντα χρόνια υπηρεσίας ως ένας από τους καλύτερους πιλότους της αεροπορίας, ο Πιτ "Μάβερικ" Μίτσελ βρίσκεται εκεί όπου ανήκει, δουλεύοντας ως εκπαιδευτής πιλότων κι αποφεύγοντας την προαγωγή σε βαθμό που θα τον "προσγείωνε". Όταν αναλάβει την εκπαίδευση μιας διμοιρίας αποφοίτων για μία εξιδεικευμένη αποστολή, όμοια της οποίας κανένας πιλότος δεν έχει συναντήσει, ο Μάβερικ συναντά τον Υποσμηναγό Μπράντλεϊ Μπράντσο, γιο του εκλιπόντα φίλου του Μάβερικ, Υποσμηναγού Νικ Μπράντσο. Απέναντι σε ένα αβέβαιο μέλλον, αλλά και φαντάσματα του παρελθόντος, ο Μάβερικ έρχεται αντιμέτωπος με τους βαθύτερους φόβους του, που αποκρυσταλλώνονται σε μια αποστολή η οποία απαιτεί την απόλυτη θυσία από όσους συμμετάσχουν σε αυτήν.
Πέμπτη 9/6/2022 - Κυριακή 12/6/2022
Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης dimos petroupolis petroupoli.gov.gr pkdp.gr σινέ πετρούπολις Δήμος Πετρούπολης Θερινός Κινηματογράφος Πετρούπολης δημοτικός κινηματογράφος πετρούπολης Θερινό Σινεμά Πετρούπολης Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης πολιτιστικό κέντρο πετρούπολης πρόγραμμα 2017 editorial άρθρα Κινηματοθέατρο Πετρούπολις Ελεύθερη είσοδος παιδική ταινία πρόγραμμα 2018 όσκαρ πρόγραμμα 2019 ελληνική ταινία cinelesxi_petroupolis Petroupoli Πετρούπολη καλοκαίρι 2022 Ταινίες Ινστιτούτο Θερβάντες Σινεμά Πετρούπολη καλοκαίρι 2018 πρόγραμμα 2020 καλοκαίρι 2019 καλοκαίρι 2021 Ισπανική πρεσβεία καλοκαίρι 2020 καλοκαίρι 2023 κωμωδία Πρεσβεία Αργεντινής Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης γαλλική ταινία καλοκαίρι 2024 ισπανική ταινία πρεσβεία βενεζουέλας Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών ιταλική ταινία χειμώνας 2019-2020 Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας ιρανική πρεσβεία Πρεσβεία Νορβηγίας ιρανική ταινία Απρίλιος 2019 Ιούνιος 2023 πρόγραμμα 2021 Ιανουάριος 2024 Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Μάρτιος 2024 Πρεσβεία Ουρουγουάης πρεσβεία Ισημερινού