Το Κορίτσι με το Βραχιόλι / La Fille au Bracelet
Γαλλία (2021) | Διάρκεια: 95' | Σκηνοθεσία: Στεφάν Ντεμουστιέ | Σενάριο: Στεφάν Ντεμουστιέ, βασισμένο στο σενάριο των Γκ. Τομπάλ και Ου. Πόρα Γκουαρντιόλα | Πρωταγωνιστούν: Μελίσα Γκουέρς, Ρόσντι Ζεμ, Αναΐς Ντεμουστιέ, Κιάρα Μαστρογιάνι, Ανί Μερσιέ
Η 16χρονη Λιζ περνάει τη μέρα σε μια ειδυλλιακή παραλία μαζί με την οικογένειά της, όταν καταφτάνει η αστυνομία και τη συλλαμβάνει για τον φόνο της καλύτερής της φίλης. Δυο χρόνια μετά, η Λιζ είναι σε κατ’ οίκον περιορισμό στο πατρικό της ενώ προετοιμάζεται για την επικείμενη δίκη, φορώντας ταυτόχρονα ηλεκτρονικό βραχιολάκι επιτήρησης. Ο πατέρας της (Ρόσντι Ζεμ) παρακολουθεί αγχωμένος κάθε της κίνηση, ενώ η μητέρα της (Κιάρα Μαστρογιάννι) έχει πάρει τις αποστάσεις της από την οικογενειακή κρίση και αρνείται να παραστεί στο δικαστήριο.
Ορισμένα στοιχεία είναι εναντίον της Λιζ, αλλά δεν είναι αρκετά για να στοιχειοθετηθεί εις βάρος της ετυμηγορία. Αντίθετα, αυτό που μοιάζει να την κάνει να μοιάζει περισσότερο ένοχη απ’ ό,τι άλλο είναι η ίδια της η στάση: μια ψυχραιμία που κινείται στα όρια της απάθειας, της αδιαφορίας. Ακόμη και οι ίδιοι της οι γονείς μοιάζουν να αμφισβητούν: είναι δυνατόν η κόρη τους να είναι τελικά ένοχη;
Ένας σοκαριστικός φόνος, μία αποκαλυπτική δίκη και μια αινιγματική κατηγορούμενη συνθέτουν το καθηλωτικό δικαστικό δράμα με την υπογραφή του Στεφάν Ντεμουστιέ. Ένοχη ή αθώα;
Αποσπώντας εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς του και ιδιαίτερα την εντυπωσιακά ώριμη παρουσία της πρωτοεμφανιζόμενης πρωταγωνίστριάς του, ο Στεφάν Ντεμουστιέ χρησιμοποιεί μια ιστορία ενός εγκλήματος σαν αφορμή για να στήσει μια συγκλονιστική ιστορία γύρω από μια αινιγματική ηρωίδα, η συμπεριφορά και το ιστορικό της οποίας δοκιμάζουν την κρίση όλων των εμπλεκόμενων και των θεατών. Μπορούμε ποτέ να απαλλαγούμε από βαθιά εδραιωμένες προκαταλήψεις, όταν καλούμαστε να αποδώσουμε δικαιοσύνη; Ποιος είναι ο «κατάλληλος» τρόπος αντίδρασης, όταν κάποιος κατηγορείται για φόνο; Είναι οι γυναίκες τα κατ’ εξοχήν θύματα αυτής της «προβολής», ειδικά όσον αφορά τη σεξουαλική τους δραστηριότητα; Και, τελικά, είναι ποτέ δυνατόν να ισχυριστούμε ότι γνωρίζουμε απόλυτα τους δικούς μας ανθρώπους, ακόμη και την ίδια μας την οικογένεια;
Βραβείο Σεζάρ και Βραβείο Λιμιέρ Καλύτερου Σεναρίου
Δείτε ακόμη:
- "Η καθώσπρέπει κοινωνία καταστρέφει την ψυχή" - Poor Things | EDITORIAL
- Στα Άκρα | EDITORIAL
- Το Μπλε Καφτάνι της Μαριάμ Τουζανί | EDITORIAL
- "The Whale" του Ντάρεν Αρονόφσκι | EDITORIAL
- "Το μόνο πράγμα που είναι χειρότερο από ένα κακό παρελθόν είναι ένα απογοητευτικό μέλλον" - Ευλογία
- Πίσω από τις Θημωνιές | EDITORIAL
- "Close" του Λούκας Ντοντ | EDITORIAL
- Τα πνεύματα του Ινισέριν του Μάρτιν ΜακΝτόνα | EDITORIAL
- "Με αξιοπρέπεια" του Δημήτρη Κατσιμίρη
- "Τέρμα τα ψέματα" - The Batman | EDITORIAL
- Another Round | EDITORIAL
- Οι ταινίες μου: Requiem for a Dream | EDITORIAL
- Οι ταινίες μου: Bram Stoker’s Dracula | EDITORIAL
- "I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy" - Joker
- Η Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς του Γιάννη Οικονομίδη