Girlhood
Ελλάδα (2021) | Διάρκεια: 30' | Σκηνοθεσία: Βάνια Τέρνερ, Μαρία Σιδηροπούλου | Διεύθυνση Φωτογραφίας, Σενάριο, Μοντάζ: Βάνια Τέρνερ | Creative Production: Μαρία Σιδηροπούλου | Eρευνα: Μαρία Σιδηροπούλου | Εκτέλεση Παραγωγής: Laika Productions | Συνθέτρια: Δεσποινίς Τρίχρωμη | Sound Designer: Στέλιος Κουπετώρης | Colorist: Άγγελος Μάντζιος / MetaPost | Βοηθός Colorist: Φοίβος Πέτικας
To "Girlhood" ακολουθεί την ιστορία τριών δεκαεφτάχρονων κοριτσιών σε μια γειτονιά στο κέντρο της Αθήνας ενώ διανύουν τη δύσκολη περίοδο της μετάβασης στην ενηλικίωση και την απομόνωση της καραντίνας.Η Χριστίνα, μοιράζεται το δωμάτιο με τον αδερφό της, βοηθάει τη μητέρα της στις δουλειές του σπιτιού και ονειρεύεται την ανεξαρτησία της. Η Βέρα, νιώθει άβολα μέσα στο σώμα της και ζητά αποδοχή, παλεύει με τα στερεότυπα που της επιβάλλουν οι άλλοι για την εξωτερική της εμφάνιση, ενώ παράλληλα φαντασιώνεται έναν κόσμο πιο συμπεριληπτικό. Η Νεφέλη δεν κάνει παρέα με αγόρια, ανακαλύπτει το φεμινισμό και βρίσκει διέξοδο στο διάβασμα και στα social media. Μέσα από αυτή την ιστορία ενηλικίωσης, βλέπουμε οικείες εικόνες εφήβων που βιώνουν διατροφικές διαταραχές και σεξισμό, ενώ προσπαθούν να μάθουν να αγαπούν τον εαυτό τους. Έχοντας κολλημένα τα πρόσωπά τους σε μια οθόνη, βρίσκουν καταφύγιο η μία στην άλλη και περιμένουν να τελειώσουν το σχολείο.
Οι σκηνοθέτες
Η Βάνια Τέρνερ (1989) είναι διευθύντρια φωτογραφίας, μοντέζ και σκηνοθέτης. Mε έδρα την Κένυα, όπου ζούσε και εργαζόταν μέχρι την αρχή της πανδημίας, ασχολήθηκε αποκλειστικά με την καταγραφή των επιπτώσεων της αναγκαστικής εκτόπισης, λόγω πολεμικών συρράξεων, κλιματικής αλλαγής και ένδειας καθώς και την έμφυλη διάστασή της. Η δουλειά της έχει δημοσιευτεί σε διάφορα διεθνή μέσα, όπως την εφημερίδα Guardian και το TIME Magazine. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Warwick και Πολιτική Θεωρία στο LSE. Αυτό το διάστημα ετοιμάζει ένα ντοκιμαντέρ που αφορά θέματα έμφυλης βίας, σεξισμού και κατάχρησης εξουσίας.
Η Μαρία Σιδηροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε ερευνητικές εκπομπές από το 2014 και ως παραγωγός σειρών ντοκιμαντέρ για το ARTE, VICE. Το 2019, το ντοκιμαντέρ “Μέσα μου Βλέπω Μονάχα Θάλασσα” που συνσκηνοθέτησε, συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Σπούδασε δημοσιογραφία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και παραγωγή ντοκιμαντέρ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Δείτε ακόμη:
- "Η καθώσπρέπει κοινωνία καταστρέφει την ψυχή" - Poor Things | EDITORIAL
- Στα Άκρα | EDITORIAL
- Το Μπλε Καφτάνι της Μαριάμ Τουζανί | EDITORIAL
- "The Whale" του Ντάρεν Αρονόφσκι | EDITORIAL
- "Το μόνο πράγμα που είναι χειρότερο από ένα κακό παρελθόν είναι ένα απογοητευτικό μέλλον" - Ευλογία
- Πίσω από τις Θημωνιές | EDITORIAL
- "Close" του Λούκας Ντοντ | EDITORIAL
- Τα πνεύματα του Ινισέριν του Μάρτιν ΜακΝτόνα | EDITORIAL
- "Με αξιοπρέπεια" του Δημήτρη Κατσιμίρη
- "Τέρμα τα ψέματα" - The Batman | EDITORIAL
- Another Round | EDITORIAL
- Οι ταινίες μου: Requiem for a Dream | EDITORIAL
- Οι ταινίες μου: Bram Stoker’s Dracula | EDITORIAL
- "I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy" - Joker
- Η Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς του Γιάννη Οικονομίδη