Οι προτάσεις μας: Θα Έρθει η Φωτιά | EDITORIAL
Επιστρέφοντας από τη φυλακή όπου έχει εκτίσει την ποινή που του έχει επιβληθεί
για εμπρησμό, ο Αμαδόρ έρχεται αντιμέτωπος με μια πιο σκληρή φυλακή αυτή των
ανθρώπων που έχουν εγκλωβίσει τους εαυτούς τους και τους έχουν κρατήσει μακριά
από τη φύση αντιμετωπίζοντας αυτήν ως εχθρό και καταστρέφοντας την.
Στο εντυπωσιακό πρώτο πλάνο της ταινίας οι πανύψηλοι και αγέρωχοι ευκάλυπτοι
γκρεμίζονται από ένα τεράστιο μηχάνημα που καθοδηγείται από την ανθρώπινη
απληστία και το καταστροφικό μένος που ενυπάρχει στην ανθρώπινη φύση. Άρρηκτα
δεμένος με την παράδοση και τις αρχέγονες μεθόδους της ανθρώπινης επιβίωσης ο
Αμαδόρ προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή του με τον τρόπο που πάντα ήξερε,
φροντίζοντας τα ζώα της 84χρονης μητέρας του και κάνοντας αγροτικές
δουλειές. Στιγματισμένος λόγω του εγκλεισμού του στη φυλακή και αποκομμένος
από το ανθρωπογενές περιβάλλον του χωριού του, ο Αμαδόρ βιώνει έντονα την
μοναξιά του καταβάλλοντας μάταιες προσπάθειες να αποδράσει από αυτήν. Δεν
μπορεί όμως γιατί ο τρόπος ζωής του είναι άμεσα εξαρτημένος από τη φύση.
Λειτουργεί φυσικά, σκέφτεται φυσικά …Και αυτό του δημιουργεί έντονα προβλήματα
επικοινωνίας με τους άλλους που τον αντιμετωπίζουν ως «παράξενο». Μόνο με τη
μητέρα του μπορεί και επικοινωνεί και μέσα από τη δίοδο επικοινωνίας που
αναπτύσσεται ανάμεσά τους αφήνει να ελευθερωθούν τα πλούσια συναισθήματα που
τρέφει προς αυτήν. Σε έναν από τους λιγοστούς διαλόγους ανάμεσά τους ο Αμαδόρ
της περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται τα δέντρα , οι ευκάλυπτοι
που στην πρώτη σκηνή έχουμε δει να κατακρημνίζονται, λέγοντάς της ότι οι ρίζες
τους απλώνονται πολύ βαθιά στο έδαφος στραγγαλίζοντας οποιοδήποτε άλλο δέντρο
ή φυτό που θα προσπαθήσει να μεγαλώσει κοντά τους. Και η σοφή μητέρα του, που
η σοφία της έχει έρθει από την 84χρονη επαφή της με τη φύση και τον καθημερινό
της αγώνα να επιβιώσει μέσα στις δύσκολες συνθήκες του απομονωμένου ορεινού
της χωριού, του απαντά ότι οι περήφανοι ευκάλυπτοι βλάπτουν τα άλλα φυτά γιατί
πονάνε και αυτοί. Δίνοντας με τον τρόπο αυτό τη δική της ερμηνεία, ίσως και
την πιο σωστή, στο ερώτημα γιατί η φύση μας εκδικείται. Δίνοντας
ταυτόχρονα και την δική της ερμηνεία στο πώς ο πόνος που προέρχεται από την
αποκοπή από το περιβάλλον σου από την αποξένωσή σου από αυτό, και το ανθρώπινο
και το φυσικό, μπορεί να σε κάνει να προκαλέσεις και εσύ πόνο απομακρύνοντας
τους άλλους από δίπλα σου εμποδίζοντας και στραγγαλίζοντας την όποια
προσπάθεια πλησιάσματός σου.
Με δύο εξαιρετικούς ηθοποιούς που δεν έχουν παίξει ξανά στον κινηματογράφο με
έντονα τα στοιχεία του ντοκιμαντέρ, σε αργούς αφηγηματικούς ρυθμούς
πλαισιωμένους από έξοχη φωτογραφία, η ταινία καθηλώνει τον θεατή φέρνοντάς τον
αντιμέτωπο με την απόλυτη μοναξιά του ήρωα αλλά και την δική του που την
αντικρίζει μαζί με την φωτιά που έρχεται...
Γυρισμένη στη Γαλικία, επαρχία της βορειοδυτικής Ισπανίας με το άγριο
αλλά και πανέμορφο τοπίο της, η ταινία απέσπασε το Βραβείο Επιτροπής στις
Κάννες, στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα 2019, καθώς και τον Χρυσό Αλέξανδρο στη
Θεσσαλονίκη.
---------------------------------
Μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης Πετρούπολης. Είναι εκπαιδευτικός. Τον ελεύθερο χρόνο της, διαβάζει, βλέπει ταινίες, και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Τον υπόλοιπο ελάχιστο ελεύθερο χρόνο της, απλά προσπαθεί να διατηρεί την ψυχραιμία της…
Δείτε ακόμη:
- Οι προτάσεις μας: Οδός Πατησίων | EDITORIAL
- Οι ταινίες μου: Midsommar | EDITORIAL
- Υπάρχει Θεός, το Όνομά της Είναι Πετρούνια | EDITORIAL
- "Δυστυχώς απουσιάζατε…" | EDITORIAL
- Οι ταινίες μου: Requiem for a Dream | EDITORIAL
- Οι ταινίες μου: Bram Stoker’s Dracula | EDITORIAL
- Δυο Πόρτες Έχει η Ζωή
- Το παράσιτο και ο ξενιστής
- O Joker συναντά τον Travis Bickle
- "I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy" - Joker
- Πόνος και δόξα... Μια ταινία αυστηρά κατάλληλη για ενήλικες
- Η Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς του Γιάννη Οικονομίδη