Πρόγραμμα - Χειμώνας 2014
H Kινηματογραφική Λέσχη του δήμου Πετρούπολης ξεκινάει τις χειμερινές της
προβολές για το 2014.
Σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Μπολιβαριανής Δημοκρατίας της Βενεζουέλας, την Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα με το Ινστιτούτο Θερβάντες και αξιόλογους Έλληνες σκηνοθέτες θα παρουσιάσει βραβευμένες ταινίες.
Επίσης, θα έχουμε τη χαρά να απολαύσουμε ένα σύνολο 6 ανοιχτών μαθημάτων με θέμα: “H Tέχνη του Χρόνου. Θεωρία και Ιστορία Κινηματογράφου” με εισηγήτρια την δρ. Ιουλία Μέρμηγκα, όπου θα εναλλάσονται με τις προβολές της Λέσχης στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης (Αγ. Γλυκερίας και Αθ. Διάκου 120, πλατεία ΗΡΩ)
Κάθε Τετάρτη στις 19:30 λοιπόν, με έναρξη στις 15-1-2014.
Είσοδος Ελεύθερη
Το πρόγραμμα αναλυτικά:
15-1-2014
Σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Μπολιβαριανής Δημοκρατίας της Βενεζουέλας, την Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα με το Ινστιτούτο Θερβάντες και αξιόλογους Έλληνες σκηνοθέτες θα παρουσιάσει βραβευμένες ταινίες.
Επίσης, θα έχουμε τη χαρά να απολαύσουμε ένα σύνολο 6 ανοιχτών μαθημάτων με θέμα: “H Tέχνη του Χρόνου. Θεωρία και Ιστορία Κινηματογράφου” με εισηγήτρια την δρ. Ιουλία Μέρμηγκα, όπου θα εναλλάσονται με τις προβολές της Λέσχης στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης (Αγ. Γλυκερίας και Αθ. Διάκου 120, πλατεία ΗΡΩ)
Κάθε Τετάρτη στις 19:30 λοιπόν, με έναρξη στις 15-1-2014.
Είσοδος Ελεύθερη
Το πρόγραμμα αναλυτικά:
15-1-2014
«Τα 13 Τριαντάφυλλα», δραματική, ισπανική ταινία σε σκηνοθεσία
Εμίλιο Μαρτίνεζ Λάζαρο, 132’’.
Δεκατρείς γυναίκες που δεν είχαν διαπράξει κανένα έγκλημα, συλλαμβάνονται με την κατηγορία της ανταρσίας, και καταδικάζονται σε θάνατο.Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και αποτελεί σημείο αναφοράς στην ιστορία του ισπανικού εμφυλίου. Υποψήφια για 14 βραβεία Γκόγια, κέρδισε τέσσερα.
22-1-2014
Δεκατρείς γυναίκες που δεν είχαν διαπράξει κανένα έγκλημα, συλλαμβάνονται με την κατηγορία της ανταρσίας, και καταδικάζονται σε θάνατο.Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και αποτελεί σημείο αναφοράς στην ιστορία του ισπανικού εμφυλίου. Υποψήφια για 14 βραβεία Γκόγια, κέρδισε τέσσερα.
22-1-2014
Mάθημα 1: Η Κίνηση στον Κινηματογράφο I.
Το παράλληλο εναλλασσόμενο, το συγκλίνον μοντάζ στον πρώιμο αμερικανικό κινηματογράφο και το διαλεκτικό μοντάζ στο σοβιετικό κινηματογράφο. Το γκρο-πλάνο. Προπολεμικές κινηματογραφικές πρωτοπορίες: γαλλικός ιμπρεσιονισμός και γερμανικός εξπρεσιονισμός.
29-1-2014
Το παράλληλο εναλλασσόμενο, το συγκλίνον μοντάζ στον πρώιμο αμερικανικό κινηματογράφο και το διαλεκτικό μοντάζ στο σοβιετικό κινηματογράφο. Το γκρο-πλάνο. Προπολεμικές κινηματογραφικές πρωτοπορίες: γαλλικός ιμπρεσιονισμός και γερμανικός εξπρεσιονισμός.
29-1-2014
«Ο Νότος», σινεφίλ, ισπανική ταινία σε σκηνοθεσία Βίκτρο Ερίθε,
95’.
Η ιστορία ενός πατέρα μέσα από τα μάτια της κόρης του.Η προσπάθεια της κόρης να
προσεγγίσει τον πατέρα, να ανακαλύψει τα μυστικά που τον σημάδεψαν, να μάθει τι
σημαίνει ο νότος γι’ αυτόν, να έρθει πιο κοντά του.
5-2-2014
5-2-2014
Mάθημα 2: Η Κίνηση στον Κινηματογράφο II.
Η κινηματογραφική κίνηση και το μοντάζ σε σχέση με τις έννοιες: αντίληψη, συναίσθημα, ενόρμηση, δράση. Ο αισθητηριοκινητικός δεσμός του κλασικού κινηματογράφου.
12-2-2014
Η κινηματογραφική κίνηση και το μοντάζ σε σχέση με τις έννοιες: αντίληψη, συναίσθημα, ενόρμηση, δράση. Ο αισθητηριοκινητικός δεσμός του κλασικού κινηματογράφου.
12-2-2014
«Γιατί τρίβουν τα ποδαράκια τους», κωμωδία, ισπανική ταινία σε
σκηνοθεσία Αλβάρο Μπεχίνες, 105’.
Μέσα σε μια μέρα εγκαταλείπουν τον Λουίς η γυναίκα του, που αποφασίζει να αποσυρθεί σ’ ένα κέντρο βουδιστών, η κόρη του, που ακολουθεί τον αγαπημένο της και η μητέρα του, που το σκάει με κάποιους καταληψίες.Για να μπορέσει να τις βρει, προσλαμβάνει τον Μανολέτε, έναν ντετέκτιβ διορατικό με πρωτότυπες μεθόδους.
19-2-2014
Μέσα σε μια μέρα εγκαταλείπουν τον Λουίς η γυναίκα του, που αποφασίζει να αποσυρθεί σ’ ένα κέντρο βουδιστών, η κόρη του, που ακολουθεί τον αγαπημένο της και η μητέρα του, που το σκάει με κάποιους καταληψίες.Για να μπορέσει να τις βρει, προσλαμβάνει τον Μανολέτε, έναν ντετέκτιβ διορατικό με πρωτότυπες μεθόδους.
19-2-2014
Mάθημα 3: Η Κίνηση στον Κινηματογράφο ΙΙΙ.
Ο βωβός και ο ομιλών κινηματογράφος. 3Σχήματα, σχέσεις, η νοητική εικόνα.
Μεταπολεμικές κινηματογραφικές πρωτοπορίες: νεορεαλισμός, νουβέλ-βαγκ, νέος
γερμανικός κινηματογράφος.
26-2-2014
«Ο κόσμος», δραματική, τούρκικη ταινία σε σκηνοθεσία Ρεχά Ερντέμ,
122’.
Ένας παράξενος ταξιδιώτης έρχεται σε μια συνοριακή πόλη.Μέσα σε λίγο διάστημα διάφορα θαύματα θα δείξουν ότι ο άνθρωπος αυτός έχει κάποιο ειδικό χάρισμα.Ενδιαφέρουσα ταινία από πολλές απόψεις.Η ηθική, η αναγνώριση, η αξία του χρήματος, η ξενοφοβία είναι τα βασικά στοιχεία που διαπραγματεύεται αυτή η βραβευμένη σε διάφορα Φεστιβάλ εντός και εκτός Τουρκίας ταινία.
5-3-2014
Ένας παράξενος ταξιδιώτης έρχεται σε μια συνοριακή πόλη.Μέσα σε λίγο διάστημα διάφορα θαύματα θα δείξουν ότι ο άνθρωπος αυτός έχει κάποιο ειδικό χάρισμα.Ενδιαφέρουσα ταινία από πολλές απόψεις.Η ηθική, η αναγνώριση, η αξία του χρήματος, η ξενοφοβία είναι τα βασικά στοιχεία που διαπραγματεύεται αυτή η βραβευμένη σε διάφορα Φεστιβάλ εντός και εκτός Τουρκίας ταινία.
5-3-2014
Mάθημα 4: Ο Χρόνος στον Κινηματογράφο Ι.
Μνήμη και φλας μπακ. Μνήμη και όνειρο. Μνήμη και κίνηση, μιούζικαλ και μπουρλέσκ.
12-3-2014
Μνήμη και φλας μπακ. Μνήμη και όνειρο. Μνήμη και κίνηση, μιούζικαλ και μπουρλέσκ.
12-3-2014
«Ένα σπίτι με θέα τη θάλασσα», κοινωνική, βενεζουελανική ταινία σε
σκηνοθεσία Αλμπέρτο Αλβέρο Μεντόζα, 95’.
Η ιστορία εξελίσσεται στους πρόποδες των Άνδεων, το 1948.Ένας στωικός αγρότης χάνει τη γυναίκα του. Ψάχνοντας τρόπο να απαλύνει τον πόνο του γιου του, τού δίνει το μοναδικό πράγμα που έχει απομείνει από τη μητέρα του: μια φωτογραφία τραβηγμένη με φόντο κάποια μακρινή θάλασσα. Ένα απρόσμενο περιστατικό κι η μεσολάβηση ενός ξένου απειλούν τον οικογενειακό δεσμό.
19-3-2014
Η ιστορία εξελίσσεται στους πρόποδες των Άνδεων, το 1948.Ένας στωικός αγρότης χάνει τη γυναίκα του. Ψάχνοντας τρόπο να απαλύνει τον πόνο του γιου του, τού δίνει το μοναδικό πράγμα που έχει απομείνει από τη μητέρα του: μια φωτογραφία τραβηγμένη με φόντο κάποια μακρινή θάλασσα. Ένα απρόσμενο περιστατικό κι η μεσολάβηση ενός ξένου απειλούν τον οικογενειακό δεσμό.
19-3-2014
Mάθημα 5: Ο Χρόνος στον Κινηματογράφο ΙΙ.
Η ρήξη του αισθητηριοκινητικού δεσμού και η παρεκκλίνουσα κίνηση στο σύγχρονο κινηματογράφο. Η μνήμη και ο χρόνος στο κάτοπτρο, οι σχέσεις φανταστικού και πραγματικού, τάξεις του χρόνου, επίπεδα του παρελθόντος, αιχμές του παρόντος.
26-3-2014
Η ρήξη του αισθητηριοκινητικού δεσμού και η παρεκκλίνουσα κίνηση στο σύγχρονο κινηματογράφο. Η μνήμη και ο χρόνος στο κάτοπτρο, οι σχέσεις φανταστικού και πραγματικού, τάξεις του χρόνου, επίπεδα του παρελθόντος, αιχμές του παρόντος.
26-3-2014
«Σαμόρα», δραματική, βενεζουελάνικη ταινία σε σκηνοθεσία Ρομάν
Σαλμπάουντ, 128’.
Ο Ezequiel Zamora ήταν στρατιωτικός και πολιτικός ηγέτης της Βενεζουέλας, ένας από τους κύριους πρωταγωνιστές του Ομοσπονδιακού Πολέμου (1859-1863), ο οποίος συνέβαλε με τη δράση του στην προώθηση ευνοϊκών μεταρρυθμίσεων υπέρ των αγροτών.Ορμώμενος από τα ιδανικά της Ελευθερίας, οδηγεί το λαό σ’ έναν αγώνα για να εξαφανίσει το χάσμα μεταξύ της χλιδής των πλουσίων και της δυστυχίας των φτωχών, και να προωθήσει τη δίκαιη κατανομή της γης.Μετά τη νίκη της Μάχης της Santalnes, ο Zamora δολοφονήθηκε από έναν προδότη.
2-4-2014
Ο Ezequiel Zamora ήταν στρατιωτικός και πολιτικός ηγέτης της Βενεζουέλας, ένας από τους κύριους πρωταγωνιστές του Ομοσπονδιακού Πολέμου (1859-1863), ο οποίος συνέβαλε με τη δράση του στην προώθηση ευνοϊκών μεταρρυθμίσεων υπέρ των αγροτών.Ορμώμενος από τα ιδανικά της Ελευθερίας, οδηγεί το λαό σ’ έναν αγώνα για να εξαφανίσει το χάσμα μεταξύ της χλιδής των πλουσίων και της δυστυχίας των φτωχών, και να προωθήσει τη δίκαιη κατανομή της γης.Μετά τη νίκη της Μάχης της Santalnes, ο Zamora δολοφονήθηκε από έναν προδότη.
2-4-2014
Mάθημα 6: Ο Χρόνος στον Κινηματογράφο ΙΙΙ.
Η έννοια της αλήθειας και οι δημιουργικές δυνάμεις του ψευδούς, οι σειρές του χρόνου και η άμεση παρουσία του στον κινηματογράφο. Τα διάκενα για τη νόηση , η σκέψη ο/η σκεπτόμενος θεατής και η τέχνη του κινηματογράφου.
9-4-2014
Η έννοια της αλήθειας και οι δημιουργικές δυνάμεις του ψευδούς, οι σειρές του χρόνου και η άμεση παρουσία του στον κινηματογράφο. Τα διάκενα για τη νόηση , η σκέψη ο/η σκεπτόμενος θεατής και η τέχνη του κινηματογράφου.
9-4-2014
«Ο μανάβης», ντοκιμαντέρ, ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία Δημήτρη
Κουτσιαμπασάκου, 90’.
Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ που βραβεύτηκε από το κοινό του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ
της Θεσσαλονίκης, καταγράφει την εβδομαδιαία διαδρομή ενός πλανόδιου μανάβη στα
βουνά της Πίνδου, καθόλη τη διάρκεια του έτους, τις τέσσερεις εποχές του
χρόνου, βρέξει
χιονίσει. Μες στον άγριο χειμώνα αλλά και μες στο κατακαλόκαιρο.Ένας ακόμα ύμνος στην φύση και στον άνθρωπο.
χιονίσει. Μες στον άγριο χειμώνα αλλά και μες στο κατακαλόκαιρο.Ένας ακόμα ύμνος στην φύση και στον άνθρωπο.