Κατάψυξη, του Δημήτρη Νάκου
16', Σενάριο-Σκηνοθεσία: Δημήτρης Νάκος, Ηθοποιοί: Ακύλλας Καραζήσης, Μαρία Σκουλά, Ξένια Καλογεροπούλου, Μαρία Καλλιμάνη, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Γιάννης Τσορτέκης, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Nάνσυ Μπούκλη, Αναστάσης Γεωργούλας
Ο Τάσος, ένας άντρας λίγο πάνω από τα 50 με καριέρα στην εμπορική διεύθυνση και στο marketing μεγάλων εταιριών, βρίσκεται εδώ και τρία χρόνια άνεργος. Μεγάλος για μια νέα αρχή, αλλά και νέος για να παραιτηθεί. Οι σχέσεις του με τους κοντινούς του ανθρώπους δοκιμάζονται, ενώ η ψυχολογική του κατάσταση είναι οριακή. Ο στόχος του είναι ένας: να βγει από την «κατάψυξη».
"Η «κατάψυξη», από την οποία ο ήρωας προσπαθεί να βγει είναι σε μεγέθυνση η «κατάψυξη» από την οποία η ίδια η χώρα προσπαθεί να βγει. Ο Τάσος, ο ήρωας της ταινίας, δεν ήταν ένας άνθρωπος που έζησε και πλούτισε εις βάρος άλλων, δε δημιούργησε καμία «φούσκα», δεν εκμεταλλεύτηκε κανέναν: ήταν ανώτερο στέλεχος επιχειρήσεων και από την εργασία του έβγαζε χρήματα με τα οποία ζούσε αξιοπρεπώς και με άνεση. Δεν πιστεύω καθόλου στο «μαζί τα φάγαμε». Το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων εργαζόταν σκληρά και εργάζεται ακόμα πιο σκληρά και από τα χρήματα που εξοικονομούσε μπορούσε να πάει κι ένα ταξίδι ή να πάρει ένα αυτοκίνητο. Πλέον η κουβέντα είναι για το πώς θα βγει ο μήνας.
Η κατάσταση άλλαξε σαρωτικά και απροειδοποίητα, έτσι που μετά τις πρώτες «σφαλιάρες», το στοίχημα είναι να σταθούμε στα πόδια μας, να αντέξουμε ώσπου να βγούμε από την «κατάψυξη». Ο δε συμβιβασμός που φαίνεται να δέχεται στο τέλος ο ήρωας δεν είναι μια επιλογή που τον κάνει χαρούμενο. Ίσως να τον κάνει ακόμα πιο δυστυχή… Η ουσία της ιστορίας για εμένα είναι αφενός ότι το στοίχημα του ήρωα είναι να συνεχίζει να προσπαθεί, προκειμένου να μην οδηγηθεί σε μηδενιστικές λύσεις. Ο ήρωας ούτε νικά ούτε ηττάται κι αυτό είναι αληθινή ζωή. "
Αργυρός Διόνυσος & Τιμητική Διάκριση Σεναρίου στο 40ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
"Η «κατάψυξη», από την οποία ο ήρωας προσπαθεί να βγει είναι σε μεγέθυνση η «κατάψυξη» από την οποία η ίδια η χώρα προσπαθεί να βγει. Ο Τάσος, ο ήρωας της ταινίας, δεν ήταν ένας άνθρωπος που έζησε και πλούτισε εις βάρος άλλων, δε δημιούργησε καμία «φούσκα», δεν εκμεταλλεύτηκε κανέναν: ήταν ανώτερο στέλεχος επιχειρήσεων και από την εργασία του έβγαζε χρήματα με τα οποία ζούσε αξιοπρεπώς και με άνεση. Δεν πιστεύω καθόλου στο «μαζί τα φάγαμε». Το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων εργαζόταν σκληρά και εργάζεται ακόμα πιο σκληρά και από τα χρήματα που εξοικονομούσε μπορούσε να πάει κι ένα ταξίδι ή να πάρει ένα αυτοκίνητο. Πλέον η κουβέντα είναι για το πώς θα βγει ο μήνας.
Η κατάσταση άλλαξε σαρωτικά και απροειδοποίητα, έτσι που μετά τις πρώτες «σφαλιάρες», το στοίχημα είναι να σταθούμε στα πόδια μας, να αντέξουμε ώσπου να βγούμε από την «κατάψυξη». Ο δε συμβιβασμός που φαίνεται να δέχεται στο τέλος ο ήρωας δεν είναι μια επιλογή που τον κάνει χαρούμενο. Ίσως να τον κάνει ακόμα πιο δυστυχή… Η ουσία της ιστορίας για εμένα είναι αφενός ότι το στοίχημα του ήρωα είναι να συνεχίζει να προσπαθεί, προκειμένου να μην οδηγηθεί σε μηδενιστικές λύσεις. Ο ήρωας ούτε νικά ούτε ηττάται κι αυτό είναι αληθινή ζωή. "
Αργυρός Διόνυσος & Τιμητική Διάκριση Σεναρίου στο 40ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
Ο σκηνοθέτης
Ο Δημήτρης Νάκος είναι διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου στον τομέα Φιλοσοφία του Κινηματογράφου. Έχει σπουδάσει πολιτιστική διαχείριση στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και ιστορία, αρχαιολογία και ιστορία της τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός. Φιλμογραφία: (2008) Μαζί, (2009) Φωτεινή και Αλεξάνδρα, (2010) Κάπου στον Χάρτη, (2012) Οι παλιάτσοι, (2014) Eβίβα, (2015) 4 Μαρτίου, (2016) H Αλίκη στο Καφέ, (2017) Κατάψυξη